2018-04-16 11:52:51
“ Inovativni pristupi učenju i poučavanju za školu budućnosti” , Erasmus+, KA1Na sjednici Učiteljskog vijeća održanoj 6. travnja 2018. godine, učiteljica engleskog i njemačkog jezika te koordinatorica projekta Vanja Fazinić, učiteljice razredne nastave Atanasija Bilić i Jelena Biskupović, učiteljica hrvatskog jezika Nataša Botica, učiteljica engleskog jezika Nina Dupor Marović i učitelj geografije Marko Mašina održali su diseminaciju svojih mobilnosti u sklopu školskog projekta Inovativni pristupi učenju i poučavanju za školu budućnosti u okviru programa Erasmus+, Ključna aktivnost 1: Mobilnost u svrhu učenja za pojedince.
Fotografije
Iza naziva ovog projekta krije se želja da na razini škole stvorimo okruženje koje kod učenika potiče kreativnost i samostalno učenje, dok istovremeno podržava učenje i rad s drugima, učinkovit pristup informacijama kroz unaprjeđenje informacijske i digitalne pismenosti te izražavanje uporabom novih tehnologija. Uvidjeli smo kako je za ostvarivanje navedenog potrebno poboljšati razinu kompetencija učitelja te ih osposobiti da na učinkovit način koristite nove metode i tehnologije kako bi učenicima omogućili stjecanje kompetencija za cjeloživotno učenje. Nadalje, želimo poboljšati suradnju i partnerske odnose na svim razinama jer su oni preduvjet razvoja suvremene škole, u čemu vidimo pogodnosti za sve dionike odgojno-obrazovnog procesa. Osmislili smo projekt pod nazivom „Inovativni pristupi učenju i poučavanju za školu budućnosti „ koji uključuje sljedeće ciljeve:
1.Osmišljavanje i razvoj pedagoškog modela za učenje usmjereno na učenika. Ovakav cjeloviti model obuhvaćao bi predmetnu i razrednu nastavu, odnosno učenike od prvog do osmog razreda i povezivanje po vertikali kako bismo mogi pratiti razvoj i napredak učenika od trenutka kada dođe u našu školu do trenutka kada je napusti.
2. Razvijanje suradnje i partnerstva
Smatramo da je ključ u ostvarenju naših ciljeva suradnja. Ovo se odnosi na različite vrste suradnje i partnerskih odnosa: učenika s učenicima drugih zemalja, međusobnu suradnju učitelja unutar kolektiva i s kolegama učiteljima iz drugih sredina i zemalja, suradnju s roditeljima te s lokalnom i međunarodnom zajednicom.
3. Poboljšanje obrazovnih kompetencija i stručnosti učitelja za poučavanje usmereno prema učeniku i integriranje koncepta kontinuiranog i cjeloživotnog usavršavanja učitelja i stručnih suradnika
Cilj nam je da učitelji i stručni suradnici naše škole kontinuirano usavršavaju svoje praktične i profesionalne vještine, metodlogiju učenja i poučavanja te proširuju znanja o obrazovnim politikama i odgojno- obrazovnim sustavima u Europi. Kroz kontinuirano i cjeloživotno usavršavanje učitelja i stručnih suradnika osigurali bismo da naši djelatnici idu u korak s novim metodama i pristupima u nastavi što će se izravno odraziti na poboljšanje kvalitete nastave te imati velik pozitivan utjecaj na učenike, njihovu motivaciju i rezultate.
3.1. Razvijanje elektroničkog repozitorija pedagoških sredstava (kao podcilj)
Sudjelovanja na stručnim usavršavanjima omogućit će učiteljima pristup novim resursima i materijalima, odnosno poučiti ih kako kreirati vlastite materijale sukladno vlastitom kontekstu i potrebama. Ovakvi materijali mogli bi se trajno pohranjivati, koristiti i obogaćivati te staviti drugim učiteljima na raspolaganje.
Učitelji su odabrali sljedeća stručna usavršavanja:
Tablets and Smartphones: using mobile devices as educational tools, Dublin – Uporaba tableta, laptopa i moblinih uređaja u nastavi, tzv. mobilno učenje, Vanja Fazinić
Project based learning, Firenca – Učenje i poučavanje temeljeno na projektnoj nastavi, Nataša Botica
Integrating creativity and innovation into teaching, Firenca– integriranje kreativnosti i inovativnih rješenja u poučavanje, Jelena Biskupović
The Best Web Solutions for the Classroom, Barcelona – integriranje web alata i platformi u svakodnevno poučavanje, Atanasija Bilić
There’s an App for That!, Firenca – Uporaba interaktivnih web alata i aplikacija u obrazovne svrhe, Nina Dupor Marović
Flipped Classroom, Firenca – metoda „obrnute učionice“, Marko Mašina
Benchmarking general course, Finska i Estonija- praćenje nastave i organizacije rada u finskim i estonskim školama te PISA program, Vanja Fazinić
U svojim izlaganjima učitelji su predstavili suvremene metode poučavanja i alate koji učenje i poučavanje usmjeravaju prema učeniku. Objasnili su kako koristiti nove IKT tehnologije u odgojno-obrazovnom procesu kako bi se postigla bolja uključenost učenika i interaktivnost u učenju čime se ostvaruje veća motiviranost i uspjeh učenika u savladavanju nastavnih sadržaja.
|