Učenici 4.a razreda OŠ don Lovre Katića s učiteljicom Fani Vidović sudjeluju u eTwinnig projektu „Čitam tebi, čitam sebi 3“.
Ovaj projekt potiče širenje vokabulara, izgrađivanja kulture čitanja, razvoj kritičkog mišljenja te razvoja čitalačkih vještina.
Cilj projekta je postizanje napretka u jezičnim vještinama djece, prepričavanje, usvajanje novih riječi te razvijanje čitalačkih sposobnosti. Sadržaji knjiga potiču učenike na diskusiju o važnim temama poput tolerancije, uvažavanja različitosti, aktivnog donošenja odluka i prenošenja temeljnih građanskih i demokratskih vrijednosti. Ove teme su ključne za rast djece u multikulturnom društvu i pripremi za donošenje odgovornih odluka u budućnosti. Projekt ima za cilj osnažiti djecu u jezičnim vještinama i promicati važne društvene vrijednosti kroz čitanje i diskusiju.
Projekt je započeo u rujnu 2023. godine. Planiran je i integriran u školski kurikulum za školsku godinu 2023./2024. kroz različite projektne aktivnosti ostvareni su pojedini odgojno- obrazovni ishodi iz nastavnog predmeta Hrvatski jezik za četvrti razred, te iz međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Učiti kako učiti i Građanski odgoj i obrazovanje. Projekt je započeo obilježavanjem Dana europskih jezika. Lara je učenike putovanjem po Europi upoznala s europskim jezicima. Otkrili su raznolikost kultura i tradicija te uočili da postoje različita pisma
(latinica i ćirilica). Naučili su da većina europskih jezika pripada trima velikim skupinama: germanskoj (danski, norveški, švedski, islandski, njemački, nizozemski..), romanskoj (talijanski, francuski, španjolski, portugalski i rumunjski… ) i slavenskoj (ruski, ukrajinski, bjeloruski, poljski, češki, slovački, slovenski, srpski, hrvatski, makedonski…). Na različitim jezicima pisali su pozdrave i brojeve do deset. Međunarodni dan bijelog štapa obilježen je diskusijom „Ako ne vidimo, nismo nevidljivi“. Učenici su osvijestili poteškoće na koje nailaze slijepe i slabovidne osobe. Pokušali su ući u cipele slabovidnih osoba. Upoznali su Brailleevo pismo, vrhom olovke napisali su svoje ime te ga iščitavali. Nakon pročitanih lektira Snijeg u Splitu i Družba Pere Kvržice u skupinama su rješavali zadatke koji su ih poticali na razvijanje kreativnosti. Bili su meteorolozi, smišljali su nove priče, objašnjavali značenje mudrih izreka, bili su turistički djelatnici koji su trebali osmisliti ponudu za razgledavanje mlina, stvarali su reportažu o obnovljenom mlinu te bili organizatori svečanog otvaranja mlina. U školskoj knjižnici upriličen je susret s književnikom Matkom Marušićem. Saznali su o piščevu životu u siromašnoj obitelji te o nestašlucima koji su omiljenog pisca potakli na stvaranje književnog djela Snijeg u Splitu. 150. obljetnicu rođenja Ivane Brlić – Mažuranić učenici su obilježili „maskenbajkom“ . Kostimirani u likove iz bajki čitali su Priče iz davnina. Čitanjem priča za djecu rane školske dobi Tu i Tamo učenici su se upoznali s opasnostima na internetu. Posebno su ih se dojmile priče: Tko je Ines?, Influencer Toni u svijetu nogometa i Oprez! Tik Tok izazov! Stripom su pokušali ukazati na opasnosti lažnog predstavljanja. Izradili su plakat kojim žele upozoriti na lažno predstavljanje influencera koji imaju snažan utjecaj na internetsku publiku. Brošurama su istaknuli opasnosti koje donosi Tik Tok. Noć knjige obilježena je čitanjem po izboru u noćnim satima u okviru svojeg doma. Učenici su evaluacijom izrazili zadovoljstvo sudjelovanjem u projektu i provedenim aktivnostima.
Fani Vidović