Današnja djeca i roditelji sve su manje svjesni važnosti kulturne baštine koja je temeljni preduvjet izgradnje svijesti o vlastitom, lokalnom i nacionalnom identitetu. Stoga učiteljice Jelena Orošnjak i Anđela Vujević već treću godinu provode projekt Solinski kontrapunkt kojemu je cilj upravo poticanje učenika na istraživanje kulturne i umjetničke baštine , upoznavanje s pojmom turizam kao važnog elementa u razvitku hrvatskog društva, ali i razvoj poštovanja identiteta drugoga.
Jedna od aktivnosti projekta je upoznavanje s Turističkom zajednicom grada Solina i njenom ulogom u lokalnoj zajednici. Stoga su učenici 2.a i 2.d razreda ugostili direktoricu iste- Jelenu Stupalo. Ona im je održala predavanje s temom Naš grad Solin. Cilj predavanja je bio upoznati male Solinjane s povijesnim ljepotama njihovog rodnog grada i kulturnim ustanovama koje djeluju u gradu. Predavačica je istaknula kako su zadaće Turističke zajednice organizirati brojne manifestacije poput Romantike u Saloni koja se održava u ljetno doba i privlači mnoge turiste. Na toj manifestaciji posjetitelji imaju prigodu pogledati : Večer gladijatora, Antičko vjenčanje i Sajam zanata. Učenici su također upoznati s manifestacijom Iz solinskog lonca – što su jeli naši stari? koja se organizira, u svima nama dobro znanoj, Gašpinoj mlinici.
Grad Solin je najveći arheološki park u Hrvatskoj i prema legendi rodno mjesto cara Dioklecijana. Djeca su se upoznala s bogatstvom povijesnih lokaliteta grada Solina: Gospin otok – najstarije hrvatsko marijansko svetište koje je posjetio papa Ivan Pavao II – 1998. ,utvrdu Gradinu iz turskog vremena, Šuplju crkvu – krunidbenu baziliku kralja Zvonimira i Staru Salonu: Amfiteatar, Manastirine , Tusculum… Sve te predstavljene lokalitete djeca će u sklopu projekta i posjetiti.
Učenici , upitani o značenju riječi turizam, iznenađujuće su dobro reagirali te turizam povezali sa strancima koji ljeti posjećuju naš grad Solin i Split radi našeg prelijepog Jadranskog mora i navedenih povijesnih lokaliteta koji naš grad ima.
Djeca su vrlo uzbuđeno upijali nova znanja i sudjelovali u vrlo lijepom i ugodnom razgovoru .
Međutim uslijedilo je jedno veliko iznenađenje…
U našu školu su zalutali rimski vojnik Marko Aurelije i njegova žena Klaudija koji su došli iz davne prošlosti , očito nekim vremeplovom… Aurelije je nosio kratki mač i drveni štit. Bio je odjeven u jako teški metalni oklop, metalnu kacigu i sandale. Njegova supruga je imala bijelu togu , zlatni lovorov vijenac na glavi i sandale napravljene od konopa.
Rimski vojnik Marko Aurelije pričao je djeci o svojem iskustvu s lavovima…kad je u razred zalutao lav (lutka) pa su djeca imala priliku vidjeti borbu vojnika i lava. Vojnik je odnio pobjedu , a djeca su ga nagradila pljeskom.
Marka Aurelija i Klaudiju je zanimalo kako se danas djeca zabavljaju. Učenici su spominjali razne igre , ali i današnju modernu tehnologiju : računalo, playstation i mobitel. Klaudiji i Aureliju se najviše svidjelo slikavanje mobitelom pa smo se svi na kraju slikali za uspomenu i dugo sjećanje, a učenici su imali prilike vidjeti kako je izgledao rimski vojnik i Rimljanka koji su u davna doba koračali istim ulicama kuda i oni danas hodaju.
učiteljice Jelena Orošnjak i Anđela Vujević