„Čovjek koji ne poštuje svoj jezik i baštinu ne poštuje ni svoj narod, a tko ne cijeni svoj narod
ne cijeni ni svoju mater jer mati daje materinski jezik. Materinski je jezik Hrvata kao jedina
mati koju se ne može i ne smije ni prodati, ni kupiti, ni preimenovati.” (A. Bagdasarov)
Hrvatska glagoljica, povijesno hrvatsko pismo, jedan je od nezaobilaznih simbola
nacionalnog identiteta, na temelju kojega smo prepoznatljivi i jedinstveni u svijetu.
OŠ don Lovre Katića dugi niz godina provodi razne projekte vezane uz glagoljicu. Tako smo i
ove godine povodom Dana hrvatske glagoljice, koji se obilježava 22.veljače, prigodno tijekom
mjeseca veljače proveli projekt „Razigrana glagoljica“.
Cilj projekta je vrednovanje i prezentacija kulturne baštine u novom kontekstu, kao jedan od
načina osvještavanja hrvatske prošlosti, kulturne i povijesne.
Učenici sedmih razreda na satu hrvatskoga jezika upoznali su pismo glagoljicu, pisali stihove
na glagoljici, čitali kraće tekstove, odgovarali na zanimljiva pitanja i izrađivali straničnike.
Galerija slika
Na satovima vjeronauka i geografije su se čitali vjerski tekstovi i proučavao geografski
položaj razvoja glagoljice, a svi radovi su se grafički oblikovali na satu likovne kulture.
Naši kreativni učenici na satu kemije oblikovali su slova glagoljice žicom, opisivali linijski
istanjenu masu, ritam i ravnotežu u prostoru. Nakon toga su dobivene oblike omotavali
prirodnim materijalima (vuna i konac).
Potom je slijedio postupak kristalizacije-odjeljivanje sastojaka homogene smjese. Sam
postupak ne zahtijeva previše pribora pa je dosta lagan za izvesti na satu. U posudi vode
pripremite otopinu kuhinjske soli tako da uz miješanje dodajete sol sve dok na dnu ne ostane
nešto neotopljene soli (prezasićena otopina).
Zatim čašu stavite na mirno, toplo mjesto.
Uronimo u nju slovo koje smo omotali vunom ili koncem i objesimo na drveni štapić položen
preko čaše. Ostavimo stajati nekoliko dana.
Tijekom nekoliko dana voda je polagano hlapjela, a kuhinjska sol se u obliku pravilnih tijela,
kristala, hvatala na obješena slova.
Uživali smo u zajedničkom projektu, bili razigrani poput glagoljice i osvijestili važnost
vrednovanja i očuvanja hrvatske prošlosti, kulturne i povijesne. Radujemo se novim
zajedničkim pustolovinama kroz koje učimo i postajemo bogatiji za jedno novo iskustvo.
učiteljice Maja Mandić i Ana Bašić