Sredina listopada, a vrijeme ugodno i toplo, nekima još uvijek pogodno za kupanje. More nas hladi i osvježava, šum valova pjeva svoju pjesmu i vodi nas u svijet mora i soli.
Tako je započeo prvi projektni dan malih prvašića koji su u ponedjeljak, 16. listopada 2023. prvi put saznali značenje riječi "projekt" i doživjeli ga svim svojim osjetilima. Ubrzo su shvatili da je projektni dan jedan od onih koji se s radošću očekuje i o njemu se još dugo priča jer uvijek donosi zanimljive izazove.
U učionici posebno pripremljenoj za "okuse i pokuse" okupila su se sva tri razreda prvašića zajedno s učiteljicama i jednim posebnim gostom, prof. dr. sc. Vedranom Poljakom koji radi na Sveučilišnom odjelu za studije mora u Splitu. U dogovoru s učiteljicom Zrinkom Dajak, prof. Vedran objeručke je prihvatio poziv i male prvaše uveo u svijet okusa i pokusa. Nakon uživanja u slušanju i prepoznavanju šuma valova, učenici su pozorno pratili prezentaciju.
Prisjetili su se da svijet oko sebe spoznaju osjetilima koja su imenovali i pokazali dijelove tijela kojima ih doživljavaju. Osvijestili su da hrana ima okus i da djeca biraju hranu čiji okus vole, dok mame uvijek biraju hranu koja je zdrava za njihovu djecu.
Naučili su da su u svome životu najprije osjetili slatki okus jer je takvo majčino mlijeko, potom slani i kiseli, a tek nakon nekog vremena gorki i sve ostale kombinacije okusa. Uočili su u kojoj se sve hrani skriva slani okus jer mnoge namirnice sadržavaju sol pa ih stoga treba umjereno konzumirati. Iznenadili su se da slatki okus prekriva kiseli i gorki te da se zato, primjerice, u kiselu limunadu stavlja šećer, kao i u čokoladu, koja se pravi od gorkog kakaa. Upoznali su pojam arome hrane koja je spoj okusa i mirisa.
Praktični dio projektnih aktivnosti sastojao se u kušanju različitih okusa (šećera, gorke soli, limuna) otopljenih u vodi. Izrazi lica prvašića izmjenjivali su se od zadovoljstva pa sve do nelagode, ovisno o okusu koji su popili. Svi su kušali okus gorkog kakaa, a samo najhrabriji isprobali su ljuti okus.
Pri povratku u svoje učionice, učenici su odigrali kviz znanja izrađen u digitalnom obliku te pokazali što su prethodno upamtili. Svaki razredni odjel provodio je različite aktivnosti: gledanje videa koji prikazuje proces proizvodnje kruha, slušanje i čitanje pjesme "Kruh", crtanje različitih vrsta kruha i pekarskih proizvoda koje najviše vole, pjevanje pjesme o mlinaru Miši uz glasovnu proizvodnju zvukova mlina koji melje pšenicu u brašno…
Na kraju projektnog dana ponos i zadovoljstvo nisu krili. Palac gore za ovakav način nastave!
učiteljica Maja Mamut